Homepage

KLACHT OVER DHUYVETTER BETON


EEN KLACHT MELDEN?

Heb je ook een klacht over Dhuyvetter beton? Via de knop hieronder kan je heel eenvoudig je klacht melden. Probeer op die manier je klacht duidelijk te maken en een oplossing te zoeken!

Klacht melden

Product/dienst: Beton

Niet nakomen beloftes

Begin maart bestelden we enkele kubiek beton bij D'huyvetter beton uit Avelgem. Op voorhand verschillende keren verwittigd dat de vrachtwagen moest oprijden op onze braakliggende tuin (gazon nog niet aangelegd), en dat ze dus best een kleine vrachtwagen sturen om zeker niet vast te zitten. De baas van D'huyvetter beton uit Avelgem kwam enkele dagen voordien zelf inspecteren met welke vrachten ze best de opdracht uitvoerden. Hij verzekerde ons dat het geen probleem was om met een grote vrachtwagen op te rijden (doodlopende straat). Hij controleerde de staat van de ondergrond, en die was hard genoeg om op te rijden. Twee a drie dagen later kwam een grote betonmixer aan met enkele kubiek beton. Zoals wij vreesden kon de chauffeur niet achterwaarts oprijden zonder onze pas geplaatste afboording op de oprit te beschadingen. Dan maar in vooruit de doodlopende straat ingereden om zo onze tuin op te rijden. Na waarschuwingen aan de chauffeur, besloot deze eerst uit te stappen en de ondergrond te controleren tot op de plaats waar de beton moest gegoten worden. Het was volgens hem geen probleem om op te rijden. De chauffeur nam terug plaats in zijn vrachtwagen en reed volle vaart over de braakliggende grond om dan midden onze tuin plots tot stilstand te komen. Resultaat: de voorbumper van de vrachtwagen hing tot tegen de grond, hij had zichzelf helemaal vast gereden op een plaats waar hij normaal niet zou moeten komen (waar de ondergrond nog te los lag). Na een korte scène, besloot ik te telefoneren naar de zaakvoerder van D'huyvetter beton uit Avelgem. Ik vertelde hem dat zijn chauffeur hem had vastgereden: stilte aan de andere kant van de lijn. Dan maar zelf voorgesteld om in onze buurt een tractor te gaan halen om de vrachtwagen uit zijn positie te bevrijden zodat de beton op de juiste plaats kon gelost worden. De zaakvoerder van D'huyvetter beton was akkoord dat we de kosten van de depannage aan hem zouden doorrekenen (= aftrekken van het factuurbedrag). Enkele ogenblikken later komt de tractor aan en probeert de vrachtwagen los te trekken, helaas zonder resultaat. Door het gewicht van de volgeladen betonmixer, kwam er geen beweging in. Dan maar een Manitou erbij halen om de beton te lossen en bak per bak te vervoeren naar de uiteindelijke losplaats. Een klein uurtje later was alle beton gelost en kon er nog een poging ondernomen worden om de vrachtwagen vrij te trekken. De Manitou tilde vooraan de vrachtwagen op, de tractor trekte achteraan met volle kracht om de vrachtwagen te bevrijden. Het was geen sinecure maar na enkele pogingen lukte het dan toch om de vrachtwagen los te krijgen. Door een inschattingsfout van onze kant in het aantal nodige kubiek, belde de chauffeur naar de betoncentrale om nog een kleine lading beton op te halen. Alhouwel het net sluitingstijd was, waren ze bereid om de extra lading nog klaar te maken en te leveren (ze zouden een andere vrachtwagen sturen). De tweede vrachtwagen kwam aan na een half uurtje en reed zonder probleem achteruit onze tuin in (welke de eerste chauffeur onmogelijk leek, werd hier tot uitgevoerd zonder enig probleem). Door achteruit op de tuin in te rijden, kon de 'nieuwe' chauffeur (met duidelijk veel meer ervaring) zonder probleem de stortplaats bereiken. Hiermee werd duidelijk aangetoond dat er een mogelijkheid was om zonder vast te rijden tot aan de stortplaats te komen. Enkel wat behendigheid en ervaring van de chauffeur was nodig. Na het lossen van het laatste restje beton, reed de vrachtwagen zonder probleem terug weg. Enkele dagen later kregen we de factuur in de bus. Daarop stond het bedrag voor het aantal kubiek beton + de vermelding van een extra kost voor 'onvolledige lading'. Deze kost werd echter onderaan de factuur terug afgetrokken, als zijnde 'commerciële korting'. Van het totaalbedrag hielden wij de takelkosten af zoals telefonisch afsproken met de zaakvoerder van D'huyvetter beton uit Avelgem. Een week na betaling van het verschil, krijgen we een aantekende brief met de melding dat er op de factuur reeds een korting werd toegekend en dat we dus het bedrag van die korting niet mogen in mindering brengen van onze takelkosten. Concreet: we dienen dus nog het bedrag van de zogezegde korting, alsnog te betalen. Zo is het natuurlijk wel heel makkelijk: eerst een korting geven voor iets wat we niet hadden afgesproken, om daarna bij het regelen van de gemaakte takelkosten te zeggen dat we de korting niet mogen in mindering brengen van de takelkosten... Voor ons is het duidelijk: de fout ligt bij de chauffeur en de zaakvoerder van D'huyvetter beton, niet bij ons! We waren voordien reeds klant bij hen, maar dit zal dus de laatste keer zijn.

GEWENSTE OPLOSSING

Geen 'fake' kortingen toekennen op de factuur, om die daarna op te heffen bij het verrekenen van de takelkosten.

Waardeverlies €96

Misbruik melden? (Privacy inbreuk, scheldwoorden, rascisme, ...)