Homepage

Klachten over Argenta?

Heb je klachten over Argenta? Beschrijf dan op onze website je klacht. Je bereikt er niet alleen veel mensen mee maar hopelijk krijg je ook een oplossing aangereikt!

RECENT GEMELDE KLACHTEN

Ik krijg emails die waarschijnlijk fake zijn van Argenta. Ze willen dat ik mijn klantendata nakijk.\r\n\r\nIk heb geen producten bij Argenta.\r\n\r\nMail:\r\n\r\nBeste klant,\r\n\r\nBij zorgen we ervoor dat onze klanten altijd veilig en gemakkelijk online kunnen bankieren.\r\nOm dit te waarborgen, hebben we ook uw hulp nodig. Jaarlijks controleren we de persoongegevens van al onze klanten.\r\nOp de controlepagina kunt u ons voorzien van uw recentste gegevens. Houd u uw kaartlezer bij de hand.\r\nMocht deze controle proces nog niet voor 1 mei volledig door u uitgevoerd worden, zijn we genoodzaakt om uw online account te beperken.\r\nWij hopen u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.\r\n\r\nOnze excuses voor het...

Ik kan geen uittreksels afprinten met...

Ondanks alle hoera berichten op TV en in de pers dat de problemen opgelost zijn, is niets minder waar. Het is nog steeds onmogelijk via PC in te loggen. Na enkele malen proberen wordt je de toegang geblokkeerd. Telefonisch wordt mij medegedeeld dat, gezien de \"speciale\" omstandigheden de blokkade el half uur wordt gereset. Niets van waar dus. ook is het niet mogelijk enig perspectief te bieden.\r\nIk heb ook (beperkte) beleggingen bij Argenta. Als de deskundigheid hieromtrent even bedroevend is als de ICT deskundigheid is het misschien tijd om van bank te veranderen....

Ik wou na een week ellende zaterdag 8/4/2018mijn rekeningen online betalen. Na 2keer proberen in te loggen, kreeg ik als melding, verkeerd inlog of reponsenr, na 1minuut terug te proberen, weer prijs, na 5 minuten terug proberen en dan...kaart geblokeerd, naar een nr (betalend nr) bellen om deze vrij te krijgen. Na 27 minuten iemand aan de lijn gekregen. Kaart terug vrij en terug proberen. Zaterdagavond eerste maal. Noppes verkeerd chalengenr. Wachten tot zondag. Terug foutmelding, zondag avond terug geprobeert. Weer fout, maandag terug geprobeerd en... Kaart weer geblokeert, weer bellen naar de hulplijn, weer betalend, 14minuten luisteren naar muziek en de lijn wordt afgebroken, opnieuw en na 23 minuten iemand aan de lijn.,kaart is terug vrij. Ik durf niet meer online, maar mijn abonnementsbedrag is fijn \r\nLeegemaakt bij argenta, wie gaat dit vergoeden. En wanneer kan ik terug...

Met de melding dat er een nieuwe update aankwam zou 3 dagen mobiel bankieren niet mogelijk zijn. Op vrijdag 31 maart ook geen mobiel bankieren. Leuk paasweekend met 2 kinderen !!!! Het is nu vrijdag 6 april en nog steeds problemen met de app en online bankieren. Op hoofdkantoor Argenta wordt er gezegd dat je \"maar moet gaan proberen aan de ATM\'s\" en zelf de lokale kantoren kunnen de klanten niet helpen omdat hun systemen er ook regelmatig uit vliegen en foutmeldingen krijgen. Mag je gaan \"bedelen\" bij vrienden/ kennissen om toch maar iets van geld te hebben om boodschappen te gaan doen. terug naar de tijd dat de lonen handje contantje werden uitbetaald en alle banken gewoon sluiten. Dan is iedereen terug baas over zijn eigen zuur verdiende centen....

Hallo, \r\n\r\n\r\n\r\nDe internetproblemen duren nu toch wel erg lang: ik kan al bijna een week niet meer online bankieren, zelfs mijn rekening bekijken lukt niet….\r\nIk hoop echt dat er niet meer aan de hand is dan computerproblemen; ik hoor al hier en daar de geruchten dat Argenta falliet zou zijn of zo. Ik begin me echt zorgen te maken, want mijn enige spaargeld staat op mijn rekening bij Argenta.\r\n\r\n\r\nVriendelijke groeten,...

Dit is al de tweede maal dat ik (afgelopen dinsdag) in een winkel sta zonder mijn inkopen te kunnen betalen; met de melding \'ontoereikend saldo\'. De eerste keer is meer dan een jaar geleden omdat ik plots niet meer onder nul kon gaan, zonder enige waarschuwing vanwege mijn bank. Toen heb ik een tweede rekening geopend bij een andere bank; en na nu al een hele week geen enkele optie te hebben, een hele winkelkar te hebben moeten laten staan en totaal niet te weten of betalingen wel of niet gebeurd zijn (met bijhorende intrestkosten), schakel ik beter volledig over! Het is simpelweg onaanvaardbaar Bij dit voorval gaan jullie dit keer echt klanten verliezen,...

Het is inderdaad algemeen geweten. Maar directe en correcte informatie is niet voor handen. Vage beloftes van vandaag of straks zonder resultaat. Van professionaliteit is hier nog weinig sprake. Hoe kan een bank anno 2018 het zich veroorloven zijn klanten bijna een week lang zonder de mogelijkheid tot bankverkeer in plan laten.\r\nDe troef een kleine bank bewijst nu zijn tegendeel. Te klein om echt professioneel te zijn?\r\nVeranderenvan bank begint zich op te dringen. Zo kan het niet...

Argenta online bankieren en bankieren via de app werkt nu al één week (!) niet. De enige 'oplossing' is naar een kantoor gaan, maar dat is geen echte oplossing, vermits de openingsuren zodanig beperkt zijn dat dit voor een voltijds werkend persoon bijna onhaalbaar is. Ik kan nu al een week niet aan mijn gelden, maar intussen moeten er wel betalingen gebeuren. Dit is onaanvaardbaar. Een overschrijving die ik net voor de problemen deed, duurde maar liefst 6 dagen om verwerkt te worden. In al die tijd was deze som (mijn geld!) niet beschikbaar, noch bij Argenta, noch bij de andere...

Argenta voerde een update uit vanaf 30 maart tem 1 april. Nu op 5 april is het internetbankieren en de app nog steeds niet beschikbaar. Op het kantoor kunnen ze mij ook niet verder helpen en kan ik zelfs geen uittreksels vragen omdat niets werkt. Ik kan geen boodschappen doen al heel deze week omdat ik mijn saldo niet weet en geen overschrijvingen kan doen. Argenta zelf geeft amper informatie aan hun...

Beste Argenta,\r\n\r\n6 dagen niet op je rekening kunnen is een schande. Niet iedereen zit thuis te stempelen dus naar een kantoor gaan kan zeker niet voor iedereen, als de kantoren je al willen helpen want in Lichtaart doet men dit niet omdat ik in een ander dorp \"klant\" ben.\r\n\r\nIk wil vervolgens een klacht bij jullie indienen maar de volledige website is offline, dus ook het klachtenformulier.\r\n\r\nIk weet dus op dit moment niet of mijn geld nog op mijn rekening staat, rekeningstand enz, en dit al voor de 6de dag op rij. Ik bekijk met mijn rechtsbijstand (bij KBC!) of ik een schadevergoeding kan eisen want dit is te belachelijk voor...

Dit is nu al 5 dagen dat wij niet kunnen werken is dit voor een bank die denkt bij de grootte te behoren normaal ?\r\n\r\nis jullie personeel wel voldoende opgeleid bij mijn bedrijf schakelen wij een extern bedrijf in en max 1uur later werken wij weer !!!!!!!\r\nDringend bij een andere bank gaan les volgen . Ik schakel terug alles naar mijn vroegere bank die ik gelukkig nooit heb...

Erg jammer dat ik na 6 dagen nog niet kan internetbankieren ik ben invalid kan niet steeds naar het kantoor hang af van andere mensen kan dus niet bankieren en kan geen saldo bekinken heb dan maar een klein inkomen dus weet niet hoe het zit zou toch graag een compensatie krijgen\r\nLinda...

Boe Argenta BOE!!! Erg slecht bezig. Je verliest alleszins mij!! Hopelijk nog...

Dat argenta ook al eens problemen kan hebben met de server is begrijpelijk, wat niet begrijpelijk is, is dat als een mens na zijn werk naar een kantoor om 13u30 in de namiddag wil gaan om dringende overschrijvingen te doen, het kantoor de klantvriendelijkheid niet geeft om tijdens zo een ernstige en langdurige storing de deuren op zijn minst een ganse dag te openen!!!!!...

Website niet beschikbaar -inloggen kan niet-geld afhalen of betalen kan ook niet op...

Vandaag heeft Argenta mij zwaar teleur gesteld. Een aanpassing van de site is waarschijnlijk nodig. Het ogenblik van uitvoering is nooit ideaal. Te vergelijken met wegenwerken. Na zulke grondige wijzigingen is het helemaal normaal dat er opstartmoeilijlheden zojn. Tot hiertoe alles normaal. Maar de back up voor ernstige problemen was volledig ondermaats. Onderbezetting call center voor de klanten, idem voor de kantoorhouders, eindelijk binnen : beloftes die niet gehouden worden, klanten worden in het ongewisse gelaten. Duidelijk een gebrek aan opvangpersoneel. Begin Paasvakantie was blijkbaar slechte timing. In mijn geval een deingende overschrijving van een belangrijk bedrag naarhet buitenland voor een vastgoedtransactie? We kunnen niet. Dat is het laatste antwoord dat je van je bank dan wil horen. Een bank? Heb ik sinds vandaag mijn twijfels over? Een dikke onvoldoende. Ik twijfel nog tussen een B of een C attest. Wat als hierdoor mijn transactie niet kan...

Geachte klant, Dit is belangrijk. U heeft al geruime tijd uw meldingen niet geopend. Wij hebben u geprobeerd te informeren dat u nog in het bezit bent van de verouderde versie van de bankkaart. Om uw gratis kaart te activeren volgt u de onderstaande verwijzing. Activeer nu uw gratis kaart Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Argenta Spaarbank nv Jan Cerfontaine voorzitter van de raad van...

Ik probeer al weken de nalatenschap van mijn vader op orde te brengen die overleden is eind december. Alle noodzakelijke documenten zijn reeds weken in de bank hun bezit en toch slagen ze erin bijkomende documenten te vragen waardoor de uiteindelijke gevraagde actie namelijk sluiten van 1 spaar en 1 zichtrekening en transfereren van de gelden naar andere rekening niet wordt uitgevoerd, schuilgaande achter "dat is de procedure". Terwijl dit bij alle andere banken met 1 bezoek en 3 dagen max heeft geduurd?...

Vooraf een aanvraag doen om een opname van 10 à 12000 Euro CASH zien uitbetaald. kunnen of mogen dit niet wordt meegedeeld!!!!\r\nJe bent dus geen eer en meester meer over je spaargeld!!!!! Van straffe koffie gesproken!!! We zijn al tientallen jaren klant. Van service gesproken!!!\r\nZij oordelen, beslissen of ze je cash uitbetalen of niet. Ze willen blijkbaar enkel overschrijven. Doe de test en probeer maar eens. Vraag CASH een serieuze opvraging in cash van je spaarcenten! Ver zal je niet springen! \'t Is ver gekomen van durf en verkeerde info doorgeven, en de mensen verkeerde of helemaal niet correct inlichten doorgeven!!! Zij spelen meester over je centen alhoewel een spaarrekening geen vaste belegging is. De kantoordirecteur zegt van de gelden te storten op een rekening van een andere bank en dan daar je geld in cash op te vragen. Je moet maar lef en durf hebben! Niet...

Op 13 nov. dien ik de overlijdens akte van mijn vader in bij Argenta, ze schrijven me per mail dat dit ongeveer een week duurt voor de uitbetaling.\r\n2 weken later nog steeds geen cent gezien, en voor alle duidelijkheid hier is niets in dispuut. \r\nDan geven ze toe dat ze een foutje gemaakt hadden, maar dat het nog eens 2 weken zou duren eer de uitbetaling gebeurt. REDEN: \"wij doen geen verwerkingen op het einde van de maand\"(nota bene, antwoord 4 dagen voor het echte einde van de maand) \r\nIk dien bij de kantoorhouder Marc Steyaert in Mortsel een officiële klacht in.\r\nInmiddels zijn ook die 2 weken verstreken, nog steeds geen cent ontvangen en ook geen enkele reactie op mijn klacht.\r\n\r\nDe communicatie tussen het kantoor van Mortsel en zijn klanten laat meer dan te wensen over, en de communicatie tussen het hoofdkantoor en de klant is gewoon onbestaand. Wat er gebeurt tussen het kantoor Mortsel en het hoofdkantoor daar heeft iedereen het raden naar, en dat is tenslotte ook...

Heb in mei een auto-ongeluk gehad auto pertotal en was in mijn recht tegenligger was van zijn baanvak geweken er waren ook getuigen die dit bevestigt hebben nu zijn we 9maanden verder en heb nog 0€ gezien Argenta heeft toen ook zo min mogelijk ervoor gedaan moest bijna alles zelf regelen papieren enz terwijl je zelf maar voor 50procent in orde bent dus als gevolg geen auto en ook geen geld allemaal maffia en corruptie bedankt Geert en Els van Argenta kantoor in...

Eind juni werd ik slachtoffer van phishing en werd een aanzienlijk bedrag van mijn rekening overgeschreven naar een rekening in Engeland. Mijn kantoorchef heeft s'anderendaags het nodige gedaan en ook werd er een mail naar de dienst phishing van argenta gestuurd. Er ging een aanvraaag naar de bank in Engeland om het geld op die rekening te blokeren. Dit is gebeurd en op 10 augustus liet de bank weten dat het bedrag geblokkeerd was. Nu maanden later zit ik nog steeds te wachten op nieuws van argenta en op de terug betaling van mijn...

Vraag omtrent de uitbetaling van pensioen- & LT-sparen. Reserves overgenomen van vorige bank/verzekering. Contract loopt sinds 1997...\r\n1ste antwoord: \"Hoofdzete wist mij te zeggen dat u dit contract pas kosteloos kan afkopen zodra het 10 jaar gelopen heeft, dus na 1/9/2020. anders krijgt u een fiscale penalisatie.\"\r\n2de antwoord: \"U zal dus worden belast op uw 60e verjaardag (gezien reserveoverdrachten) en niet op de 10e verjaardag van de polis\"\r\n3de antwoord: \"Voor uw pensioenspaarverzekering betekent dit dat een taxatie zal gebeuren van 8% (bedrijfsvoorheffing), waarbij de dan intussen driemaal 1% pre-anticipatieve heffing in mindering wordt gebracht, wat neerkomt op een (rest)taxatie van 8% op de premiereserve in uw polis op uw 60e verjaardag. Voor uw verzekering langetermijnsparen gaat het om een taxatie van 10%.\" (voor wie goed kan lezen = 8% -[3x1%] = 8%; in mijn beleven geeft dat \"5\")\r\n4de antwoord: \"Uw stelling (omtrent de 5% ipv 8%) is correct en er is geen...

Goede dag,\r\nBen altijd tevreden geweest van argenta maar sinds er een andere bediende is lijkt alles anders te gaan....er gebeuren fouten en dan werd het in mijn schoenen geschoven...\r\nLaatst werd door agv 52.99 euro afgehaald door een zogezegde bestelling van mij....kan niet....\r\nIk moest maar zelf contact opnemen met agv....raar dat ze me daar niet in geholpen hebben.\r\nAgv heeft nooit een bestelling gehad maar zeiden ze in feite kan het niet zijn dat je dat zelf niet besteld heb.\r\nBegin juni ging weer hetzelfde bedrag af, weer met de visa kaart....ik begreep er niets meer van want ik had ondertussen een nieuwe visa kaart en wist zeker dat ik die nog maar gebruikt had voor 1 kleine verrichting.\r\nDe dag nadien stond het geld weer op mijn rekening.\r\nHeb een mail gestuurd om te vragen hoe zoiets kon maar heb er nooit een antwoord op gehad....\r\nMijn vertrouwen is zoek....denk dat ik over ga naar een ander kantoor of mischien een andere...

Ik krijg al geruime tijd mails van het mailadres info@argenta.mail op mijn werkmailadres. Dat adres heb ik echter nooit doorgegeven aan Argenta. Is er echt niets wat jullie hieraan kunnen doen? Dat e-mailadres kan toch geblokkeerd worden? Vind het echt heel vervelend.... De laatste mail (17/06/2017) ziet er zo uit: Geachte cliënt, Als gewaardeerde klant van Argenta stellen wij u graag op de hoogte van onze nieuwste ontwikkelingen omtrent uw bankkaart. In samenwerking met de Nationale Vereniging van Banken en de consumenten biedt Argenta haar klanten een zo veilig mogelijke virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak. Na meerdere meldingen in uw bankmail te hebben ontvangen willen wij u erop attenderen dat u een verouderde bankkaart gebruikt. Om onze dienstverlening optimaal te kunnen verbeteren introduceren wij als bank elk jaar een nieuwe bankkaart en het is verplicht om hiervan gebruik te gaan maken. De nieuwe bankkaart is de opvolger van...

Onze vraag aan bank: Oud huis aankopen, kleine aanpassingen om bewoonbaar te maken. Na 3 à 4 jaar grote verbouwingen. Geen aannemer, eigen mensen. Dus enkel materialen. Voorstel kantoor Sint-Gillis-Waas: bij aankooplening (58000euro), gelijktijdig verbouwingslening (100 000euro) aanvragen. Inkomen was in orde, eigen middelen in orde. Men zag geen problemen. (Bankrekening geopend, schuldsaldo in orde gebracht,... alles wat het dossier positief kon beïnvloeden.) Gevolg: geweigerd want huis zal op een moment minder waard zijn (afbraak) zodat de bank bij niet betaling de waarde niet zou kunnen recupereren. Hoewel ze wisten dat het geweigerd ging worden, liet men toch nog een schatter komen zodat we deze ook nog konden betalen. 'Eigen schatters werk (geld) geven', noemt dit. Daarna gevraagd om enkel de aankoop dan te lenen maar ook geweigerd omdat we later gingen verbouwen. We zouden dan 200 000euro eigen middelen moeten hebben. Echte reden: laag leningbedrag; te weinig aan te...

Moet ik naar de concurrentie om een te betalen reis mèt annulatievergoeding te krijgen ? Ik wil een studiereis met Goldkaart betalen en daar de organisatie geen terminal heeft , kan ik alleen met mijn bankkaart van Argenta betalen, niet met mijn Goldkaart . Vreemd toch dat ik dan daardoor ook mijn annulatievergoeding kwijt ben...

Opgelet voor de Argenta-addertjes! Vooral goed opletten bij een hospitalisatieverzekering! Mijn man werd verzorgd in een revalidatieHOSPITAAL en toch werden de kosten niet vergoed door Argenta. Reden: er moest speciaal ingetekend worden voor revalidatie! Nochtans is dit een hospitaal, dus... Wie kan mij dit...

Wij zijn het slachtoffer geworden van phising. Op zondagmiddag heeft mijn man op een phisingmail gereageerd maar realiseerde onmiddellijk zijn fout. Op onze rekening zagen we dat de dag nadien er 21.000 euro van spaar naar zicht naar buitenlandse rekening overgeschreven zou worden. Wij hebben dan ook onze kaart en de code geblokkeerd en de politie ingelicht. Gezien we zelf niet op onze rekening de overschrijving ongedaan konden maken hebben we op alle mogelijke gevonden emailadressen van de bank en ons kantoor die avond gevraagd om deze verrrichting de volgende dag tegen te houden. Op zondag is er geen helpdesk noch hulplijn bij de bank voorzien. Maandagochtend, van zodra de helpdesk beschikbaar was, hebben we de bank telefonisch gecontacteerd. Deze vertelde ons dat het geld al doorgesluisd is maar ze het zouden kunnen recupereren bij bank van fraudeur. De dag nadien werd ons op het bankkantoor verteld dat dit niet meer mogelijk was en we het geld waarschijnlijk niet meer...

Alle verrichtingen(download, pdf verschijnt links) verlopen normaal tot aan de stap \"afdrukken\"\r\nLigt in geen geval aan onze...

7200 EURO VAN REKENING GEHAALD DOOR...

Vanmorgen kreeg ik deze verdachte mail: Geachte cliënt, Na meerdere meldingen in uw bankmail te hebben ontvangen willen wij u erop attenderen dat u een verouderde bankpas gebruikt. Als gewaardeerde klant van Argenta stellen wij u graag op de hoogte van onze nieuwste ontwikkelingen omtrent uw bankkaart. In samenwerking met de Nationale Vereniging van Banken en de consumenten biedt Argenta haar klanten een zo veilig mogelijke virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak. Om onze dienstverlening optimaal te kunnen verbeteren introduceren wij als bank elk jaar een nieuwe bankkaart en het is verplicht om hiervan gebruik te gaan maken. De nieuwe bankkaart is de opvolger van uw huidige bankkaart en voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften die zijn opgesteld voor 2017. De nieuwe bankkaart is uitgerust met de nieuwste technologie om uw transacties van optimale beveiliging te voorzien. Tevens kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk betalen en...

Geachte Relatie, Er is een verdachte situatie waargenomen op uw rekening. Argenta denkt aan de veiligheid van haar klanten, en vindt het belangrijk dat haar klanten zich veilig voelen. Uit veiligheidsredenen hebben wij uw rekening tijdelijk beperkt tot de huidige rekening geverifieërd word. Om u account te verifiëren dient u een drievoudige stappenplan te volgen. Dit stappenplan is voor ons een bevestigingsmiddel om er zeker van te zijn dat u de daadwerkelijke rekeninghouder bent. Op deze manier zetten wij een extra stap in de strijd tegen cybercriminaliteit en kunnen wij voorkomen dat u rekening wordt gebruikt voor frauduleuze acties. Klik hier om naar het stappenplan te gaan Met vriendelijke groet, Mark de...

25 januari 14 30 had ik contact met mevrouw Majda Bouhamed, eerst werd de telefoon gewoon neer gelegd met de melding dat ze mij niet kon verstaan, hier voor alle begrip, dan een tweede poging, ik wenste enkel bevestiging of mijn indiening van mijn schade dossier goed was aangekomen, antwoord van mevrouw : ja ontvangen, dossier is nog niet behandeld. Telefoon afgelegd ! klantvriendelijkheid,...

Ik zat met een lening van 4 % vaste rentevoet. De agent maakte een berekening en stelde me 1,75 % voor. Ik was goed voorbereid en toon hem dat Argenta 1,50 % reeds toegestaan had. Ja, zegt hij, dit is voor NIEUWE leningen. Goed, ik ga akkoord. Maar achteraf krijg ik een brief dat mijn huidige lening vervroegd afbetaald is en dat mijn NIEUWE lening goedgekeurd is, met een een interest van...2,05 % ! Na contact met de agent erkent hij zijn fout en geeft mij een tankkaart van 50 euro, ttz. het bedrag dat ik meer betaal op één jaar, maar ik moet nog wel 15 jaar afbetalen ! Krijg ik de volgende 14 jaar ook een tankkaart ? 50 x 14 = 700...

Blijkbaar bezit een criminele bende heel wat persoonlijke informatie over klanten bij Argenta zoals adressen en mailadressen. Wees dus op uw hoede want zelf zijn wij het slachtoffer geworden. Het gaat er allemaal heel professioneel aan toe. Reageer dus nergens op, niet op brieven en zeker niet op mails. Wij willen op deze manier zoveel mogelijk mensen informeren. Gisteren morgen bij \'De inspecteur op radio 2\' een identiek verhaal gehoord maar dan bij een andere bank....

Ik breng op 1/12/2016 een zakje met losse munstukken met een totale waarde van 201,50€ binnen bij mijn Argenta kantoor te 2560 Kessel. Ik krijg er te horen dat ik eigenlijk pas op 5/12/2016 dit had mogen binnenbrengen. Nochtans heeft men mij bij een vorig bezoek gezegd dat ik dit aan het begin van de maand moest binnenbrengen, volgens mij is 1 december nog altijd het begin van de maand of heb ik dat verkeerd? De aanwezige bankbediende was enigszins korzelig omdat ik enkele dagen te vroeg was blijkbaar... is dat dan zo\'n groot probleem? Begin van de maand is toch begin van de...

Inloggen met de gewone mastercard van argenta, zoals altijd.\r\nOok als ik de kaart van mijn vrouw gebruik, vermeldt hij...

Geachte,\r\nIk was vandaag om 11u45 in het kantoor te lier.Ik wou kijken hoeveel er op mijn rekening stond en het afhalen.De dames in kwestie wouden het mij niet zeggen omdat ze er aan twijfelden dat ik de persoon effectief was,ook al had ik mijn identiteitskaart bij en andere gegevens die konden bewijzen dat ik de eigenaar ben van die rekeningnummer.Ik moest kunnen bewijzen dat ik de persoon was en ik gad mij identiteiskaart bij,met wat moest ik anders bewijzen dat ik het was?Ik kon perfect ook details vertellen van bepaalde verrichtingen op mijn kaart,ze hadden geen oren naar geen enkel argument van mij.Ik vroeg of er echt geen mogelijkheid was om te verifieren dat ik het was?Nee er was geen enkel mogelijkheid,ik moest naar mijn eigen kantoor gaan aangezien het daar wel nooit voor problemen heeft gezorgt.Ik had uiteindelijk zoiets van dat ik wenste dat mijn rekening zou afgesloten worden en dat ik het geld op mijn rekening graag had gehad.Ik moet nu wel zeggen dat mijn kantoor in...

Hospitalisatieverzekering facturen afgegeven op argenta kantoor op 1 september, tot heden nog niets van gehoord...

Er is een storing,deze zou september opgelost zijn. Argenta geeft geen uitleg of informatie. Erg klantonvriendelijk. En wat nu. Ik heb een hoog bedrag van mijn spaarrekening nodig. Wat...

Wij raden iedereen af een hypothecair krediet aan te gaan via Argenta Zedelgem. Waarom? * Herhaaldelijk wordt verkeerde informatie meegedeeld * Mails worden gewoonweg niet beantwoord. Communicatie bij Argenta Zedelgem is een dikke nul. * Het sleept ellenlang aan. Wij hebben 6 maanden gewacht tot het in orde kwam. Reden? Herhaaldelijk gemaakte fouten door zaakvoerder in dossierbeheer. * Plotse voorwaarden verbonden aan hypothecair krediet waar zaakvoerder je van te voren niet over inlicht * Zaakvoerder beweert iets te kennen van hypothecaire kredieten maar bakt er in feite niets van; vele mooie woorden maar kan dit in praktijk niet...

Geen overzicht...

Er werd mij mijn loon uitbetaald op 23 maart, een woensdag, vandaag de 26e maart heb ik nog steeds mijn geld niet ontvangen. Dit is gewoon schandalig, dus zal ik waarschijnlijk moeten wachten tot maandag en door hun ongeoorloofde zelfhebzuchtige gedrag hebben mijn kinderen geen eten nog een fijnpaasweekend... Maar als wijnwat moeten betalen , dan moet het wel onmiddelijk of er komen kosten bij.... En dit is niet de eerste of enigste keer dat ze dit doen, echt schandalig en hier moet iets aan...

Bij Argenta Ninove werd ik recent lastiggevallen, zowel aan het loket, als later telefonisch omdat ik teveel geld op mijn e-spaar had. Ze wilden me uitnodigen voor een gesprek om mij proberen iets aan te smeren. Ik zei NEE op hun uitnodiging, maar blijkbaar zijn ze daar doof en zeer agressief. Ben nu gewoon overgeschakeld naar Argenta Thollembeek, waar het er veel vriendelijker en gemoedelijker aan toegaat. Daar laten ze de mensen tenminste de produkten nemen, die ze echt willen. Eddy...

Mijn zoon werd op 13/11/2015 gebeten door een hond van buren.We hebben beiden onmiddellijk een dossier geopend bij onze familiale verzekeraars, ik dus bij Argenta. Mijn zoon heeft er niets aan overgehouden, wij hebben slechts 39,30 euro kosten gehad. Die probeer ik dus sinds januari uitbetaald te krijgen, maar dat is buiten de inefficiëntie van Argenta gerekend. Na online en ook nog eens op papier 3 x aangifte te hebben gedaan (ze bleven maar papieren sturen), apothekersrekening en doktersattest opgestuurd te hebben en vele telefoontjes aan telkens verschillende callcentermedewerkers, komt er nog geen schot in de zaak. Een morele schadevergoeding vragen we niet, dat heb ik reeds per telefoon gemeld, maar dat komt blijkbaar nergens in een centraal dossier. Bij navraag kreeg ik op 23/2/2016 weerom een waslijst met vragen waarop ik reeds meermalen geantwoord heb. Is dit een bewuste strategie van Argenta om mensen te ontmoedigen om bijstand te vragen? Ze draaien zelfs niet eens zelf op...

Geachte,hoe dom kan een advocaat zijn,jaren terug,heb ik een ongeval met mijn brommer,verzekerings papieren niet bij,,de advocaat van myn gerechtsbijstand verzekering, argenta,die duiden een advocaat aan,die ik nooit gezien of gehoord heb, en die laat mijn veroordelen,omdat ik geen verzekering heb, gevolg ,zware boeten,en rijverbot, hoe is dat mogelijk, ????argenta ,wijst alle schuld van zich,en laat mij,lekker in de koud staan \r\npv,ik kan alles bewijzen,zwart op...

Ik heb heb eind juni 2015 een ongeval gehad met de auto terwijl ik op vakantie was . Mijn auto was geparkeerd op een parking in Oostenrijk toen er een auto van een takelwagen afviel en mijn auto beschadigde . De politie is terplaatste gekomen om alles vast te stellen . Ik heb alle gevraagde papieren ingediend . Na ruzie met expertise bureau dewit omdat deze de bumper niet in de schade wil rekenen omdat deze aan de linkerzijde al een kras had .de rechterflank is totaal ingedeukt het metaal , het licht is kapot en de bumper ook beschadigd . Totale schade is geschat op 1680 euro . De wit wil de bumper niet vervangen en kende 980 euro toe voor de reparatie . Zelfs dit geld heb ik tot op vandaag 16 februari 2016 niet ontvangen . De schade aan de auto is ondertussen zwaar beginnen roesten wat zeker nog extra kosten gaat meebrengen . De reden waarom mijn verzekering weigert te betalen is omdat ze het geld eerst van de buitenlandse verzekering van de tegenpartij moeten ontvangen ? Wat voor...

Tien jaar geleden had ik aan mijn zuster een vrij groot bedrag geleend. Nadat \"alles\" was terugbetaald vroeg ik aan de bankbediende voor een overzicht daarvan en betaalde daarvoor 5€. Na een tijdje vroeg ik naar het resultaat... Hij zei dat dit niet meer opgezocht worden... Een tijdje was ik eens bij mijn zus: zij kon bewijzen dat ze het bedrag NOMINAAL had terugbetaald en liet mij het overzicht zien dat ik had aangevraagd...\r\nIk heb Argenta buitengesmeten.......

Heb dossierskosten moeten betalen voor mijn lening over te nemen op mijn naam wegens scheiding, want het huis alleen nemen en bij het opstarten zeidde ze ja het gaat goedgekeurd worden dus betaal de dossierskosten en dan is alles rap rond. Na een maand of 2 kreeg ik te horen dat mijn lening goedgekeurd was maar niet aan de voorwaarden voldeed en dat was 34.000 euro in mijn lening bij opleggen en dat kon ik niet en dus heb ik mijn huis maar verkocht, maar heb wel 250 euro dossierskosten moeten betalen terwijl ze wisten dat ik dat geld nooit ging hebben., dus 250 euro steken ze in hun zak en ze willen dit mij niet terug...

Wij hebben een herziening van onze lening gedaan en een goedkopere gevonden dan Argenta,.\r\nDus wij gaan weg met de lening bij argenta .\r\nnu hebben ze zonder ons te verwittigen onze zichtrekening geblokkeert . Er staat geld op en er komt nog geld bij \r\nen we kunnen er niet aan .\r\nheeft iemand dit nog voor gehad...

Ik heb zojuist mijn hypothecaire lening geheel afgelost. Krijg ik nog een supplementaire intrestafrekening.\r\nIk bood me aan bij mijn lokale bankdirecteur met de nodige bewijsstukken dat dit niet klopt. Die lacht mij weg. bewijsstukken werden niet bekeken, enkel hun eigen opgesteld \'bewijsstuk\' telt.\r\nWat moet ik...

21 en22 dec. spoedbetaling willen doen, gaat niet, meer klachten,...

Autopolis was stopgezet wegens één betaling niet uitgevoerd (32€). Wegens problemen bij gemeente kon de adreswijziging via de id kaart niet worden doorgevoerd, maar het adres was wel aangepast voor de brandverzekering. Zij hebben mij aangetekend schrijven wegens wanbetaling opgestuurd naar het verkeerde adres (wetende dat het niet het juiste adres was). Ze hadden het juiste adres, telefoonnummer,.. maar hebben mij hierover niet gecontacteerd.\r\n\r\nDit alles omdat hun ex-collega waar ze ruzie mee hadden familie van mij...

Wij gaan van AG naar Argenta vanwege het prijsverschil . Ik beval van mijn 5de kindje voor het eerst bij Argenta Hospitalisatieverzekering komt nergens intussen. Wij hebben alles zelf moeten betalen. Zoontje gaan aangegeven bij de verzekering toen hij 13 dagen oud was, ondertussen is hij al 9 maanden en is het nog steeds niet inorde+dat ze alles wat zij fout doen in onze schoenen willen schuiven. Mijn zoontje is geboren met een misvormd oortje en heeft geen gehoorgang, wij zijn al bij verschillende verzekeringen gaan horen om over te schakelen maar aangezien hij bij Argenta is aangegeven kan hij hiervoor nergens anders verzekerd worden. Wij zijn voor de operatie gaan horen en Argenta weet volgens mij goed genoeg dat dit geen goedkope grap is. En doet hier moeilijk...

Argenta bespreekt weken alle ins & outs van een schadedossier van mijn vrouw met mij. Als ik dan klacht in wil dienen, is dat opeens in strijd met privacy richtlijnen. Belachelijk bedrijf, zeker ook omdat een klacht indienen niets te maken heeft met eventueel privacy gevoelige informatie opvragen....

Ik bel voor een schadegeval met Argenta. Medewerkers praat overal doorheen en laat me niet uitpraten. Als ik praat legt ze ook demonstratief de hoorn neer. Erg...

Er is iemand achter op mijn auto gereden. Er lijkt 0,0 discussie mogelijk: totaalverlies en de tegenpartij in schuld. Toch doet Argenta er al ruim anderhalve maand...

Doordat mijn vriendin begin dit jaar een maand in de kliniek lag is haar bankkaart te laat aangezuiverd en op de zwarte lijst geplaatst nu vragen we een attest dat alles is aangezuiverd en dat duurt n reeds 14 dagen en nog hebben we dat attest niet het moet af geleverd worden door uw kantoor in gullegem graag een tel op 0477882814 het is zeer dringend mvg callewaert...

Ik vraag een attest van alimentaite geld voor het jaar 2014 die ik nodig heb voor de studietoelagen en er wordt mij 10 euro + BTW gevraagd !!!!!!!!\r\nWaar gaan we naar toe...

In mei ll werd mijn kantoor in mijn gemeente gesloten, ik diende dus een kantoor te zoeken in een naburige gemeente. Kort daarvoor was ik voorlopige bewindvoerder van mijn echtgenoot geworden, waarvan de bank al op de hoogte was gebracht. Dit had verschillende nare gevolgen voor mij:\r\neerst en vooral werd de rekening geblokkeerd, en de bankkaart vernietigd (iemand onder bewindvoering kan geen financiele verrichtingen meer uitvoeren).Ik werd daarvan echter niet op de hoogte gebracht, maar kon dus ook geen betalingen in winkel uitvoeren.\r\nIk raadpleegde mijn bank die alles \"in orde\" bracht. Ik kon opnieuw betalingen uitvoeren. Wat ik echter niet wist was dat ik geen uittreksels meer kon afprinten. De bank stelde mijn man (=wilsonbekwaam) op de hoogte via deze rekeningafschriftenprinter (die ik dus niet meer kon afdrukken) dat alle doorlopende opdrachten werden stopgezet. Dit heeft voor mij verregaande gevolgen: zo werden betalingen van 200 euro omgezet in rekeningen van 4000...

Vanmiddag ben ik gebeld door een uiterst onvriendelijke dame van Argenta. Kennelijk was er een probleem met de incasso van mijn hypotheek. De manier waarop deze dame mij benaderde was ronduit schofterig!! Toen ik aangaf dat ik ging uitzoeken waar het probleem in zat werd er gewoon opgehangen!...

Bericht aan het hoofdkantoor van Argenta Begin juni zijn Alex Van den Kieboom en ikzelf naar het kantoor in Vorselaar geweest om ons dossier in te dienen. Aangezien wij gaan scheiden gaat Alex het huis overnemen en mij dus uitkopen. Vanessa heeft met ons het dossier overlopen en op 11 juni ingediend. Er werd ons toen al meegedeeld dat dit ca 20 werkdagen kon duren. Dus na een maand heb ik op nieuw contact opgenomen met Vanessa omdat wij nog niets gehoord hadden. Toen wist ze mij te vertellen dat ze zat te wachten op een offerte die Alex moest binnen brengen voor de heropname van een stuk krediet voor de verbouwingswerken. Alex heeft dit dan onmiddellijk in orde gebracht, maar we vonden het wel een spijtige zaak dat wij hiervoor zelf contact moesten opnemen. Na 2 weken geen nieuws te horen heb ik opnieuw contact opgenomen met Vanessa. Toen deed zij geheimzinnig en zij me dat enkel en alleen Alex persoonlijk moest langskomen met zijn identiteitskaart. Aangezien wij...

Ik heb samen met mijn man een hypotheek bij Argenta, het huis is bij scheiding van goederen op mij geschreven, intussen is mijn echtgenoot failliet en het echtelijk dak verlaten. De curator vraagt ontlasting, ik wil dit geven maar Argenta weigert, ik verdien niet genoeg. Bij overmaat van ramp hebben ze 2 van mijn 3 rekeningen geblokkeerd, mijn echtgenoot zijn rekeningen daarentegen zijn niet geblokkeerd, ze zeggen dat dit is omdat ik samen met hem die hypotheek had, waarom zijn zijn rekeningen dan niet geblokkeerd? Ze hebben op 31/05/15 mijn hypotheek opgezegd, En eisen het volledige bedrag weer 77 721.45 euro, tegelijkertijd hebben ze me op de zwarte lijst gezet, dus ergens anders een hypotheek gaan vragen kan niet meer, elke dag dat ik later betaal komt er 6,31 euro bij, en i.p.v. 562,31 euro moet ik nu 595 euro betalen dus als je goed rekend betaal ik een woeker-intrest. Want naast de gewone intrest wordt er nog 6,31x 30 dagen per maand ook bijberekend. Ik krijg geen enkele uitleg...

Geen deftig antwoord kunnen geven op mijn...

Datum 2 mei 2015 Onze Ref. 5F/19110/14 Uw Ref. 18G/612/14 Rekening Kennisgeving Geachte klant, Uw rekening is tijdelijk beperkt in verband met ongebruikelijke activiteiten die zijn waargenomen op uw rekening. Om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk weer gebruik kunt maken van uw rekening dient u het stappenplan te voltooien. Dit stappenplan bestaat uit drie eenvoudige stappen en dient voor ons als bevestigingsmiddel om er zeker van te zijn dat u de daadwerkelijke rekeninghouder bent. Op deze manier zetten wij een extra stap in de strijd tegen cybercriminaliteit en kunnen wij voorkomen dat uw rekening door kwaadwillenden wordt misbruikt. Klik hier om naar het stappenplan te gaan Met vriendelijke groet, Roel van Weijeren Argenta Afdeling...

Ex heeft na de scheiding huis overgenomen eigendomsakte staat volledig op zijn naam ikzelf heb 250 euro betaald om mijn naam van de lening af te krijgen koudweg...

Indien men verhuist kan men veranderen van kantoor bij argenta tenzij je verplicht een verzekering neemt of beleggingen heeft men dfaar al ooit gehoord van koppelverloop dan...

Ik heb mijn autoverzekering lopen bij argenta had gevraag om een 2 auto te laten goedkeuren met de platen van onze 1ste auto Echter kreeg mijn man ook een contract mee voor te verzekering maar dit ging door omstandigheden niet door Er was nog niets ondertekend door ons dus voor argenta was er niets aan de hand , ik heb dit telefonisch gemeld bij argenta en wilde s’anderdaags mijn roosformulier gaan halen Daar vertelde mevrouw doodleuk dat ze dit had weg gesmeten in de vuilbak!!! Heb gevraagd tussen te komen in de kosten want elke normale mens gooit dit niet weg!! Maar geen gehoor dit laat zien hoe professioneel argenta is!!! Ik ben maar een gewone mens maar wil wel rechtvaardig behandelt worden....

3 maand geleden deed ik een internationale overschrijving. Daar het geld niet op de buitenlandse rekening kwam deed ik navraag in kantoor , maar kreeg oncorrecte afwinpelende antwoorden. Via hoofdkantoor dan werd mij aangeboden een zoekactie te starten, maar dat zou mij 25 euro kosten, Indien de fout bij argenta lag zou ik het geld terug krijgen. Uiteindelijk werd vastgesteld dat de kantoorhouder de verkeerde tussenbank had ingevuld en geld daar vast zat. Uiteindelijk kwam het geld aan meer dan een maand later, met gevolgen wegens het laattijdig aankomen. Vriendelijk verzocht ik wanneer ik mijn 25 euro zou terug krijgen. Resultaat, Argenta stuurde aangetekend dat ik uitgeschreven wordt uit argenta, en mijn 25 euro krijg ik niet terug. Bij een beleefd schrijven met volledige uitleg en bewijs van belofte en niet teruggave, kwam gewoon geen antwoord. ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN VALSE...

Argenta is echt bezig de gewone man, vrouw te weren en het moeilijk te maken zodat de klant zou opstappen. Heb het volgende probleem, niettegenstaande ik spaargeld bij hun heb uitstaan, kom ik aan de kassa om mijn aankopen te betalen word geweigerd wegens onvoldoende geld. Ik wist dat er op dat moment niet voldoende op mijn rekening stond ( door in verleden fraude was gepleegd op mijn rekening beperk ik altijd ) maar ik mocht tot 500 euro onder de nulgrens gaan, plots zonder te verwittigen werd dat teruggebracht tot 1 euro. Ik dacht gebruik ik mijn mastercard maar ( toegestaan krediet tot 1500 euro ) en wat denk je, ja ook geblokkeerd tot 1 euro. Gelukkig had ik nog cash op zak dat ik mijn aankopen kon betalen. En ja ik ging regelmatig onder nul (wegens renovatie eigen woning, en niet direct mijn spaargeld aan te moeten spreken) maar dit werd altijd 14 dagen later terug aangevuld. VROEGER TROK ARGENTA DE GEWONE MENS AAN ZOALS BACOB OOK DEED MAAR NU PROBEREN ZIJ DEZE AF TE STOTEN...

Argenta's depositaris wil aandelen kleiner dan 0.5 euro niet meer verhandelen. Argenta zegt ons dat we maar een andere broker moeten zoeken (oa Binck). Als we met AL onze aandelen willen overgaan naar Binck, moeten we administratiekosten betalen, 50 euro per titel. Vermits Argenta ons verplicht om over te stappen, kunnen ze ons dan die administratiekost niet kwijtschelden ? Het is toch niet iets waarvoor zij moeten betalen, ze rekenen ons aan. Een andere mogelijkheid is dat Argenta wisselt van depositaris. Maar dat is dan weer te moeilijk voor Argenta. Ik begin stilaan te begrijpen waarom alsom meer en meer mensen niet tevreden zijn over...

Geachte mijn vrouw is ronduit slecht behandeld door kathlijn de bruyne omdat mijn vrouw haar krediet kaart niet meer werkte ging ze naar kantoor om een ander te vragen die mevrouw zij dat zij niks op bracht en dat ze een verzekering bij hun moesten afsluiten want de rekening verdiende ze niks aan ik heb de mevrouw toen zelf gebeld en die zei het zelfde tegen mij in deze tijd dat er banken genoeg zijn moet je zo iets niet doen er zijn andere manieren om een verzekering bij argenta te nemen zoals voorbeeld geven dat ze goedkoper zijn dan de verzekeringen die wij hebben ik ben daar echt niet mee gediend en zal mijn rekening en die van mijn vrouw dan ook volgende week laten afsluiten bij dat kantoor of het een andere kantoor wordt van argenta zal moeten blijken op de reacktie van dit schrijven...