Dit bedrijf is actief op ontevredenklanten.be!


Klachten over SFAM?

Heb je klachten over SFAM? Beschrijf dan op onze website je klacht. Je bereikt er niet alleen veel mensen mee maar hopelijk krijg je ook een oplossing aangereikt!

RECENT GEMELDE KLACHTEN

Je kan gewoon niet op die...

In juni 2017 heb ik een nieuwe smartphone type Huawei bij VandenBorre gekocht. Hier werd me ook door de verkoper de verzekering van Sfam aangoden. Dit leek me interessant en sloot hierbij de formule Infinity. Bij deze formule kan je gebruik maken om tot 3x per jaar te toestel te vervangen. Bij telefonisch contact met Sfam kreeg ik te horen dat dit enkel geldig is voor Smartphones van Apple , yphone of Samsung smartphones. Waarom verkoopt VandenBorre deze verzekering dan als je een ander type smartphone koopt? In de brochure wordt hierover niets...

Ik heb in op 03/10/2018 gebeld om een schade te melden. 2 weken later op 17/10/2018 heb ik nog steeds geen pakket ontvangen om mijn kapotte gsm optesturen. Mijn gsm is in die tussentijd al volledig kapot gegaan en straat deze niet meer op. Ik heb heel wat geld moeten uitgeven aan een nieuwe gsm. Ben hier helemaal NIET tevreden over....

Beste,\r\n\r\nOp 24 September heb ik mijn Iphone X opgestuurd voor herstelling. Ik heb tot nu toe verschillende versies gehoord ivm de herstelling en terugsturen van mijn Iphone. Ter duidelijkheid, de verschillende versies heb ik van verschillende collega’s gehoord, Franstalig en Nederlandstalig ook. \r\n\r\n- Volgens de eerste gesprek duurt de herstelling 48 uren wat het niet waar blijkt te zijn. \r\n\r\n- De Iphone is aangekomen in Frankrijk op 27/09 volgens de DPD tracking en tracing website: https://tracking.dpd.de/status/nl_BE/parcel/04083014955106. Toch beweerde uw collega op 29/09 dat het niet geval was. \r\n\r\n- Op 29/09 kreeg ik te horen dat het verwerken van het dossier duurt 48 uren en daarna 5 dagen om de Iphone te herstellen en daarna terug te sturen. \r\n\r\n- Op 02/10 heb ik weer gebeld. Blijkbaar was de geolocolisatie niet uitgeschakeld. Ik heb het direct gedaan en daarna jullie diensten teruggebeld om dit te confirmeren. Uw collega zij dat het dossier afgerond is...

Geachte,\r\nIk heb in augustus mijn opzegging via de telefoon doorgegeven en toch hebben jullie geld van mijn rekening genomen.\r\nIk kan u melden dat ik hier heel ontevreden over ben. Ik heb dit contractje via jullie wegen dus via de verplichte telefoon opgezegd.\r\nIk kan u melden dat ik hier verdere stappen zal in ondernemen want dit lijkt meer op frauduleuze praktijken. Men beloofd 50 euro en u kan dit contractje ten aller tijden opzeggen wat dus niet het geval is.\r\nVanaf augustus wens ik niets met jullie te maken hebben.\r\nOok zal ik mijn bank ervan verwittigen dat ik op frauduleuze wijze geld van me is gestolen en zal ook bij hen een dossier laten opstellen om jullie praktijken te laten onderzoeken. \r\nTen tweede zal ik genoodzaakt zijn om een klacht te gaan indienden bij de politie wegens fraude.\r\nTen derde zal ik ook luisteren wat test aankoop hierover te melden heeft en indien nodig zullen we de fnac in gebreken laten zetten wegens fraudeleuze praktijken en klanten...

Vermits ik enkel gehoord word als ik klachten schrijf moet ik het weer via hier doen. Heb al eerder een klacht geschreven, heb antwoordt gekregen dat mijn cashback en nog een bedrag wordt terug gestord. Dus dat is zogezegd in orde gebracht, maar ik geloof het als ik het op mijn rekening zie verschijnen. \r\n\r\nOndertussen heb ik al in vijf mails gevraagd om mijn verzekering stop te zetten, ze hebben beloofd dat te doen, en mij daar een bevestiging van te sturen. In plaats daarvan krijg ik elke dag telefoon dat ik telkens iets in orde moet brengen, en zijn ze mij heel de tijd van de muur naar de kast aan’t sturen. Ik heb alles in orde gedaan wat ik moest doen en nu krijg ik weer geen reactie van hen....

Fnac heeft mij in april 2017 deze verzekering aangesmeerd voor mijn iPhone 7 eigenlijk zonder voldoende informatie erover te geven besef ik nu. Mijn iPhone heeft schade opgelopen en start niet meer, ik krijg een uitleg aan de telefoon dat ik van alles moet in orde brengen en mijn telefoon naar Frankrijk moet sturen. Heel omslachtig, met als nota erbij dat als het pakje kwijt is met de post zij niet verantwoordelijk zijn. Lol. Dus ik lees hier klachten over mensen die hun telefoons hebben opgestuurd en niet meer terug hebben gezien, dus ik sta niet de springen om mijn telefoon op te sturen naar FRANKRIJK. Ook heb een aantal mails gestuurd dit voorjaar om mijn verzekering op te zeggen en heb nooit een antwoord gekregen, wat maakt dat ik zogezegd nu terug tot april moet wachten voor ik het weer kan opzeggen, want blijkbaar kan je pas opzeggen om de 12maanden. Ik probeer mij in te loggen voor die cashback en die site werkt niet. Dus basically alles wat met deze verzekering te maken heeft...

Op 30/5/2018 twee huwaie Y7 gekocht , met de beloofte dat we 2x30 euro cashback gingen krijgen heb mijn contracten van beide gsm opgegeven en de cashbacks gevraagd tot op heden nog niets gekregen bel vandaag naar jullie krijg ik als antwoordt dat ze wel konden zien dat ik het gebeld maar geen aanvraag voor cashbacks nu moeten we weer 6 weken wachten vraag aan de dame hoe weten we nu dat het wel in orde is kreeg ik als antwoordt bel binnen 5 minuten terug dan krijg je een andere medewerker die kan het dan bevestigen dat is toch geen normaal manier van werken in juli hadden we die moeten krijgen nu moeten nog eens 6 weken wachten...

Beste, ik zie dat jullie 17,99€ op 2 augustus en 6,99€ op 21 augustus van mijn rekening gehaald hebben via een Europese domiciliëring. Ik heb hier graag een verklaring voor. Ik kende jullie hiervoor niet en ik heb zeker niet iets toegezegd. Dus ik zou graag weten waar dit vandaan komt en ik zou graag ook geen geld meer van mijn rekening zien gaan....

Op 21 december 2017 en 3 januari 2018 heb ik aankopen gedaan waarbij ik telkens de gratis maand verzekering van SFAM heb genomen met de bijhorende cashback. Die werkte als volgt: probeer de verzekering een maand gratis, zeg binnen de maand op als je ze niet wil houden en krijg €30 cashback puur voor het proberen van die maand, ongeacht of je je contract voortzet. Binnen de maand heb ik ze telefonisch opgezegd, waarvan ik via e-mail bevestiging heb gekregen op 17 januari. \r\n\r\nVier maanden later (in april) had ik nog steeds niets ontvangen, dus heb ik SFAM opgebeld. De persoon aan de lijn wist mij te zeggen dat ik de cashback niet of verkeerd had aangevraagd. Dat was niet waar, maar handig bedacht van SFAM: ze sturen geen bevestigingsmail na het aanvragen van de cashback. \r\n\r\nHet toeval wou dat een aantal van mijn vrienden ook de gratis maand SFAM hadden geprobeerd. Geen enkel van hen heeft de cashback zo teruggestort gekregen. Een paar hebben ook naar SFAM moeten bellen, waar...

Beste, ik zie dat jullie 15,99€ op 2 augustus van mijn rekening gehaald hebben via een Europese domiciliëring. Ik heb hier graag een verklaring voor. Ik kende jullie hiervoor niet en ik heb zeker niet iets toegezegd. Dus ik zou graag weten waar dit vandaan komt en ik zou graag ook geen geld meer van mijn rekening zien gaan. Bedankt...

Beste, ik zie dat jullie 15,99€ op 2 augustus van mijn rekening gehaald hebben via een Europese domiciliëring. Ik heb hier graag een verklaring voor. Ik kende jullie hiervoor niet en ik heb zeker niet iets toegezegd. Dus ik zou graag weten waar dit vandaan komt en ik zou graag ook geen geld meer van mijn rekening zien gaan. Bedankt...


Ik geraak niet ingelogd op de site voor mijn 30 euro...

BE 165897\r\nOp 27/4/2018 kocht ik ( FNAC Brugge) een iPad waarbij ook een soort verzekering werd aangeboden die ik niet moest hebben maar waarbij de mogelijkheid bestond om na 30dagen 30 € cash back te krijgen. \r\nOp 25/5/2018 heb ik gebeld met het nummer 078 485153 en gezegd dat ik enkel die cash back wilde en verder geen enkele verzekering. De contactpersoon zei dat hij dit in orde ging brengen en dat ik verder niets moest doen. Nu heeft u op 6/7/2018 15,99 € van mijn rekening gehaald via een domiciliering waarvoor ik NOOIT toelating heb gegeven...

Ik heb een aantal maanden geleden een smartphone gekocht bij vandenborre en een verzekering bij sfam genomen. Begin mij is mijn gsm gevallen, heb ik contact opgenomen met deze verzekering (wat al een heuse opgave was voor hen - de communicatie verliep erg stroef wat betrof de verzending. Ik heb hier verschillende malen zelf voor moeten bellen) Op 2 juni heb ik dan eindelijk mijn gsm kunnen verzenden en tot op de dag van vandaag niks meer van gehoord. Als ik bel krijg ik een standaard antwoord - we zijn er mee bezig. Ik vermoed dat de gsm kwijt...

Ondertussen al enkele maanden...

Eerlijk is eerlijk. Nadat SFAM het verzekeringscontract eenzijdig verbrak hebben wij hen erop gewezen dat dit niet onze fout was en dat wij niet op de hoogte werden gesteld dat er een betaling niet was uitgevoerd. Blijkbaar was dit een interne fout bij SFAM en is dit op enkele dagen rechtgezet. Ondertussen hebben wij een nieuwe Iphone 8 mogen ontvangen, waarvoor dank voor de snelle afhandeling.\r\nWel jammer dat de communicatie tussen Vanden Borre en SFAM niet zo vlot verloopt. (Sommige) verkopers bij Vanden Borre weten absoluut niet wat ze verkopen en geven valse informatie. Volgens hen stort SFAM het bedrag van de verzekerde waarde terug op uw rekening terwijl zij gewoon een nieuw toestel opsturen. Als je dan dadelijk uit noodzaak een nieuw toestel koopt en er nog een wordt toegestuurd zit je er met 1 teveel. We hebben dus zinloos geld uitgegeven omdat Vanden Borre verkeerde informatie gaf....

Ik zou graag klacht 54492 annuleren. Want alles is in orde gebracht. Dank u...

Op 21 december 2017 laat mijn vrouw zich overhalen om een SFAM verzekering af te sluiten voor 2 iphone toestellen, ze krijgt bij VanDenBorre de twee sms codes en tekent op het tablet, van 1 hebben we het dossier per mail gekregen met de imeicode , van het tweede toestel kregen we niet. Na het lezen van tig aan klachten over SFAM proberen we via mail op te zeggen, gene reactie, dus even VandenBorre via twitter een berichtje gedaan. Er komt reactie via telefoon en later per mail , daar beëindigd het contract op 00/00/000 , ik stuur een mail aan SFAM dat een verzekering wel gebruik maakt van datums, na 36 uur reageren ze terug telefonisch " ja mevrouw dat contract is opgezegd, hierbij de bevestiging " Ze sturen je dus geen stopzetting van je contract per brief , mail en plegen valsheid in de datum. Dus SFAM voor mij zijn jullie dubieus, ik hoop dat deze praktijken eens verder uitgekleed worden, nu op 23 feb. 2018 zal ook de tussenpersoon aansprakelijk gesteld worden, dus VDB, FNAC,...

Op 27 december 2017 werd ik bij de aankoop van een iWatch in de Fnac te Leuven geïnformeerd dat ik een cash back van 30 € kon bekomen. Leuk toch.\r\nDe verkoper gaf me de verzekering dat het eenvoudig was : met een contractnummer kon je op de website “sfam-cashback.be het kontrakt annuleren en kreeg ik 30€ teruggestort op mijn rekening. Nog altijd leuk.\r\nIk probeer de website :bestaat niet. Niet leuk.\r\nDe website van SFAM bestaat, en probeer de cashback te bekomen, dit is niet mogelijk : helemaal niet leuk.\r\nIk lees dat ik de enige niet ben die zo in het zak word gelegd : prachtig. \r\nVolgende week ga ik effe terug naar de Fnac en ga er niet buiten vooraleer deze zaak is opgelost>\r\nSmits...

Er gaat automatisch 15.99 euro af van mijn rekening maar ik wil dit niet ik wil dat dat gestopt...

Op donderdag 16 november heb ik een nieuwe gsm gekocht met 30 euro cashback maar ik kan niet inloggen op de...

Ik kocht op 5/6/2017 bij Van Den Borre een gsm voor mijn echtgenote. Zij kon genieten van een maand gratis verzekering. Zonder erg heeft zij een echt verzekeringscontract afgesloten en toelating van domiciliëring voor een bedrag van 15.99 € per maand ter dekking van 2000 € voor een gsm van 300 €.\r\nNogal laat merkte ik dat mijn bankrekening (waar mijn vrouw niets mee te maken heeft) gecrediteerd was met 15.99 €. Ik betaal dus voor een contract dat ik niet afgesloten heb.\r\nIk heb de domiciliëring stopgezet. Fortis wist te vertellen dat in Europa het nu mogelijk was een een rekening van een derde te bezwaren met een domiciliëring, de controle moet niet meer gedaan worden door de bank. Van Den Borre heeft dus met foute info misbruik gemaakt van mijn rekening om een te dure verzekering aan te smeren bij mijn...

Ik heb netjes binnen de maand de verzekering opgezegd. Daarvan kreeg ik ook een bevestigingsmail. Twee weken later zie ik dat er 15,99 € is afgetrokken van mijn rekening via een domiciliering, door SFAM. Ik heb daarnet gebeld. Men bevestigde inderdaad dat ik mijn verzekering op tijd heb afgezegd en dat er dus een fout is gebeurd. Mevrouw zou nagaan wat er verkeerd is gelopen, waarop het geld dan terug zou worden gestort aan mij. Ik heb op het einde nog even de naam gevraagd van mevrouw, met de mededeling dat ik haar persoonlijk terug zou contacteren mocht het niet in orde komen. Kwestie van haar een gevoel te geven dat zij nu mede verantwoordelijk is... Tenslotte heb ik de domiciliëring zelf nog beëindigd via mijn...

Net zoals de andere mensen met klachten kreeg ik een ongewenst contract voor de neus geschoven met de belofte van een cashback van 30€ en de verzekering dat ik die verzekering onmiddellijk kon opzeggen. \r\nDe cashback nooit gekregen en toen ik belde om te annuleren werd dat mondeling wel toegestaan maar ik zie vandaag dat ze terug 15.90€ hebben afgehaald....

Ik heb al 4 maal gebeld naar het telefoonnummer om het contract te laten stopzetten.Telkens wordt mij bevestigd dat deze is stopgezet en dat ik hiervan meteen een bevestigingsmail zal ontvangen. Maar die krijg ik niet. Ik heb nog 20 dagen tijd. Ik denk eraan om een aangetekend schrijven te sturen naar het adres in Frankrijk. Hopelijk helpt dat. Als de domiciliëring doorkomt zal ik hem zeker meteen opzeggen.\r\nAls ik zie hoeveel klachten er al zijn, is het schandalig dat firma\'s als FNAC, Vandenborre, ... blijven samenwerken met zo\'n...

Geachte ik heb onlangs een verzekering bij julie en heb foto factuur gsm doorgestuur maar nog altijd geen 30 euro gekregen mvg bombeke dennis mail adred...

In het voorjaar kocht ik mij een nieuwe iphone bij Fnac Brugge. Omdat de prijs op dat moment niet echt concurrentieel was met andere verdelers, werd mij voorgesteld om een SFAM formulier in te vullen. Daarbij zou ik een cashback ontvangen en kon ik binnen de dertig dagen het contract opzeggen. Zo gezegd zo gedaan. Echter bij een controle van onze zichtrekening blijkt nu dat het contract niet werd geannuleerd, en dat er reeds 4 keer 15,99€ werd...

Onprofessionele FNAC medewerkster smeert verzekering SFAM aan bij GSM. Persoon kan bijkomende vragen niet beantwoorden en is geïrriteerd dat ik de verzekering niet neem gezien het zogezegd binnen de 30 dagen gratis opgezegd kan worden en je sowieso 30Eur cashback krijgt. Cashback formulieren invullen is dubieus en lukt pas na aantal keer proberen. Verzekering opzeggen enorm lastig, via (dure) telefoon en onduidelijke communicatie....

Bij aankoop van pc werd er iets aangebracht van een extra verzekering en cashback e.d. Ik heb enkele zaken ingevuld en nu zit ik blijkbaar met een domiciliëring van 15,99 euro per...

Ik zou 30euro via mijn bankrekening terug krijgen maar dat is nog steeds niet gebeurd als ge naar de site gaat van cashback sfam en ge drukt op 30€ terugbetaald dan word ge telkens naar een volgende blad gestuurd en een als ge een vraag stelt blijft deze steeds hangen en als ge naar fnac wijnegem gaat gebeurd er niets...

De verkoper stelde bij de aankoop van een ipad voor om een verzekering te nemen. Je kon hem in de loop van de eerste maand opzeggen en dan kreeg je een cashback van 30 euro. Via de site ingelogd met mijn code die ik bij Fnac gekregen heb, maar inloggen om op te zeggen en de cashback aan te vragen lukte niet. Dit blokkeerde meteen.Verdacht!!!!!! Dan maar gebeld en telefonisch het contract opgezegd. De dame zei dat het in orde was en dat ik over enkele maanden een mail zou krijgen. En dat de cashback een tweetal maanden gaat duren????????????? Ik ga nu meteen naar mijn bank om de domiciliëring op te zeggen. Zeer foute service van...

Een aantal dagen geleden heb ik een camera gekocht, met daarbij een verzekering van SFAM niet wetende wat dit precies was kreeg ik hier ook niet de nodige uitleg bij. Nu zou ik zo snel mogelijk deze verzekering willen afzeggen vooraleer ik vast zit aan een maandelijkse afbetaling. Ik heb de site bezocht, een vraag proberen in te dienen om deze verzekering af te zeggen maar wanneer ik mijn vraag indien blijft de pagina vastzitten. Precies ze het niet mogelijk maken om de verzekering op te zeggen....